5.1.05

Noite de Reis

A de hoxe é a noite que máis quero destas festas. E non o digo para afirmar o meu espírito de Peter Pan, agora que andan celebrar o centenario da obra de Barrie, nin para culminar un mes de consumismo compulsivo dos agasallos, comportamento que rexeito e intento non practicar, coa excepción, lóxica da adquisición de libros. Onte entrei, como fago case todos os días, na libraría do meu barrio e quedei pampo diante da pila de novidades nosas que semellan moverse pouco. Púxenme a tremer. Non me atrevín nin sequera a facer a pregunta retórica de sempre: Que tal está saíndo Vigo por Magar II? O medo, o pánico, ao efecto das devolucións de febreiro témolo todos os editores.
Hoxe terei unha noite de Reis diferente. Por vez primeira serei Melchor. Aceptei o convite que me fixeron os responsables do departamento de Cultura e Festas do concello de Nigrán. Os que me convidaron non sabían que este traballo era un dos meus anceios máis devecidos. Agardo que non me suceda aquilo que conta a Fina Casalderrey na súa Derradeira carta ós Reis Magos. Non vai ser doado. Os picariños sonche hoxe ben espilidos.
Moi boa a iniciativa do Faro de Vigo de publicar dúas páxinas de contos de Reis. Si señor. Escribiron os textos Rosa Aneiros, Antonio García Teijeiro, An Alfaya, e Álvaro Otero, e Villalobos e Gogue fixeron as postais de Reis. Mágoa que na edición dixital do Faro só se poida ler o conto de Rosa, que non aparece asinado.
Alármome diante dos titulares da noticia que aparece en Galicia hoxe sobre a distribuidora de libro galego que promove Arnoia, a empresa vencellada a Edicións do Cumio. Lendo o corpo da información quedei máis tranquilo. Sen dúbida, é imprescindible un esforzo por concentrar e potenciar a distribución do libro galego. Desvelar a tea que agocha o libro galego nas librarías e nos medios de comunicación debe ser un dos nosos primeiros esforzos.

Marcadores: