2.5.08

"Anxel Casal,un editor para un país"

O pasado día do libro presentouse Ánxel Casal, un editor para un país (Catálogos de Lar e Nós), un magnífico volume, coordinado por Alfonso Mato e coeditado polo Seminario de Estudos Galegos e o Consello da Cultura Galega. A edición desta obra supón, tras o traballo de Ernesto Vázquez Souza, un paso definitivo para fixar a historia da edición en galego no primeiro terzo do século XX, xa que se compila e cataloga todo o fondo bibliográfico editado por Ánxel Casal en Lar (xunto a Leandro Carré Alvarellos) coma logo en Nós, xa en solitario, onde se recollen todos os nosos clásicos da xeración das Irmandades da Fala e do Seminario de Estudos Galegos. Ademais, a publicación desta obra ten particular importancia para a difusión do fondo bibliográfico histórico en galego (o que constitúe un formidable recurso didáctico para o ensino da literatura galega do século XX), xa que tamén se pode descargar na rede, incluíndo a reprodución da totalidade das cubertas dos libros publicados polo editor mártir. Tras o éxito rotundo da celebración do ano dedicado a Xosé María Álvarez Blázquez, a edición do catálogo de Casal volve poñer sobre a mesa a necesidade de dedicarlle unha homenaxe semellante ao editor que "fixo máis que todos nós". Beizóns a Alfonso Mato e ao seu equipo de colaboradores por tan formidable achega.

Marcadores: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anônimo said...

Permita-me meu senhor que questione um bocadinho o seu post.

Equipa? recurso? importância?

Isso fizemos Mato e 3 amigos de Mato. Em horas livres, sem recursos, sem tempo e sem apoios.

E o resultado é isso. Está bem? pois logo o sistema está mui mal.

Chega 12 anos tarde do momento que poderia ser feito. 5 anos depois dos textos e o material ser reunido. Sem índices e com uma qualidade gráfica que, francamente...

Capas? e as ilustrações dos livros que também deveriam ter ido?

Há 10 anos, quando havia que ter feito talvez tivera sentido.

Além, digitalizar e disponibilizar, não apenas o editado por Nós quanto o total do editado em Galego de 1800 a 1936 não seria mui custoso.

Estou certo que sairia por bem menos do que em Mojitos pagou a Conselharia de Cultura na Havana.

O Conselho da Cultura galega tem uma secção de Literatura e industrias da edição que nisto não teve a ver nada. Talvez podiam pensar em fechá-la.

A edição desse catálogo volve pôr sobre a mesa duas cousas: a demolição do Novo SEG com a preseguição ao IGI; que na Galiza nenhuma instituição faz nada e que gente trabalhando, da que cobra por isso, há bem pouca.

Parabéns, a Mato e aos outros autores que lá trabalharam. Eu não lhos quero.

Saudações,

Ernesto Vázquez Souza

6:25 PM  

Postar um comentário

<< Home